Jakich posiłków koniecznie unikać podczas odchudzania

Na wstępie warto jest zaznaczyć jak istotne są same techniki kulinarne, które wybieramy w celu przyrządzenia naszych posiłków. Podczas odchudzania powinniśmy unikać smażenia, które powoduje zwiększenie zawartości tłuszczu w potrawach. Najlepsze metody przygotowywania posiłków to: gotowanie na parze, grillowanie, gotowanie z małą ilością wody, pieczenie w piekarniku lub kombiwarze, pieczenie przy użyciu folii aluminiowej lub pergaminu, a także duszenie bez dodatku tłuszczu. Poniżej zamieszczamy kilka porad, a także listę produktów, które należy wyeliminować ze swojego jadłospisu w trakcie odchudzania.

Zastąp produkty bogatokaloryczne – ubogokalorycznymi

Stosuj zamienniki, a więc przykładowo: wszelkie dodatki do zup, sosów, sałatek w postaci majonezu oraz gęstej śmietany, możesz zastąpić jogurtem naturalnym 2 % lub też śmietaną 12 %. To samo tyczy się tłustego mleka 3,2 % – zamień ten produkt na mleko o zawartości tłuszczu 0,5 %.

Zrezygnuj ze spożywania tłustych mięs

Ze względu na dużą zawartość tłuszczu nie należy spożywać takich gatunków mięs jak: wieprzowina, baranina, gęsi oraz kaczki. Należy natomiast wybierać chude mięso – cielęcina, królik, kurczak, indyk oraz ryby – dorsz, mintaj, morszczuk, tuńczyk, łosoś, pstrąg.

Wybieraj owoce, zamiast słodyczy!

Słodycze należy niemal całkowicie wyeliminować podczas odchudzania się. Na szczęście można je zastąpić owocami, szczególnie powinniśmy wybierać te o niskim oraz średnim indeksie glikemicznym, bowiem zawierają one o wiele mniej cukrów prostych i tym samym więcej błonnika. Przykładami mogą być m.in. jabłka, gruszki, grejpfruty, truskawki, kiwi, mango, ananasy, zielone banany.

Całkowicie zrezygnuj z niezdrowych przekąsek

Unikaj szybkich przekąsek w postaci chipsów, paluszków i produktów typu „Fast food”. Wszystkie są bowiem źródłem niezdrowych, pustych kalorii. Zawierają ogromną ilość tłuszczu, soli i węglowodanów, a prawie wcale nie dostarczają do naszego organizmu błonnika i niezbędnych witamin oraz składników mineralnych. Lepiej wprowadzić do swojej diety warzywa, owoce, otręby, zarodki pszenne oraz orzechy.

Usuń ze swojej diety soki i napoje gazowane

Napoje gazowane oraz słodkie, nienaturalne soki zawierają w swoim składzie ogromną ilość cukrów prostych, które spożywane w nadmiarze powodują zwiększanie się tkanki tłuszczowej w naszym organizmie. Tego typu napoje można przecież zastąpić wodą mineralną , kawą, herbatą owocową, zieloną lub ziołową. Zalecane jest także przygotowywanie naturalnych soków z owoców i warzyw. Podczas odchudzania i nie tylko wskazane jest picie 2 litrów wody każdego dnia.

Dodaj komentarz