Jak ćwiczyć, aby schudnąć?

Skuteczne odchudzanie polega na dobraniu odpowiedniej diety oraz aktywności fizycznej. Okazuje się jednak, że nie każdy wie w jaki sposób ćwiczyć, aby schudnąć. Bardzo często osoby walczące ze zbędnymi kilogramami zaczynają z dnia na dzień ostro trenować, a zaledwie kilku dniach są tak wykończeni (niejednokrotnie pojawiają się także kontuzje), że po prostu odpuszczają i rezygnują całkowicie z treningów. Zdarza się również, iż mimo regularnych ćwiczeń nie widzimy żadnych rezultatów. Taki stan wynika zazwyczaj z nieprawidłowego wyboru rodzaju aktywności fizycznej. Poniżej prezentuję kilka istotnych porad, dzięki którym dowiesz się jak ćwiczyć, aby w końcu schudnąć.

Odpowiedni program ćwiczeń odchudzających

Pamiętaj, że nie możesz nigdy traktować treningu jako kary, nie ma sensu zmuszać się do ćwiczeń. Dlatego też niezwykle istotne jest, aby wybrać taki program ćwiczeń odchudzających, który będzie w pełni odpowiedni dla Ciebie. Rodzaj treningu powinien być dostosowany zarówno pod względem Twoich potrzeb, czyli ilości kilogramów, które chcesz zrzucić, a także możliwości – tutaj ważne jest jak dużą masz nadwagę oraz jaki jest poziom Twojej aktywności fizycznej. Najważniejsze jest oczywiście to, aby wybierać zajęcia i sporty, które polubisz i będą sprawiać Tobie radość i satysfakcję np. pływanie jest niezwykle skuteczną formą odchudzania.

Regularność wykonywanych ćwiczeń

Nawet najprostsze ćwiczenia odchudzające pozwolą Ci pozbyć się zbędnego tłuszczyku pod warunkiem, że będą wykonywane regularnie. Według ogólnych zasad powinno ćwiczyć się co najmniej 30-45 dziennie, od 3 do 5 dni w tygodniu. Wszystko jednak jest zależne od Twojej sprawności i na początku jak najbardziej nawet wskazane są treningi z mniejszą częstotliwością np. codzienne spacery. Z czasem intensywność ćwiczeń powinna być zwiększana, aby osiągnąć lepsze rezultaty. Oczywiście w razie możliwości chęci, możesz wykonywać ćwiczenia nawet każdego dnia! Taka codzienna aktywność jest polecana przede wszystkim osobom, które chcą zrzucić sporo kilogramów.

Wykonuj ćwiczenia także podczas codziennych czynności

Tak naprawdę w ciągu całego dnia, mamy wiele okazji, aby w pełni naturalny sposób również trochę poćwiczyć:

– idź schodami, zamiast jechać windą,

– zacznij jeździć na rowerze np. do pracy, na uczelnię, na działkę,

– zrezygnuj z jazdy samochodem lub autobusem, w razie możliwości wybierz poranny spacer,

– zachęcaj całą rodzinę do wspólnej aktywności fizycznej, szczególnie podczas weekendów.

Oprócz diety i regularnych ćwiczeń, istotne znaczenie ma również Twoja motywacja. Dlatego zawsze pamiętaj o swoim celu, pomyśl o tym jak będziesz wyglądać, gdy w końcu zgubisz te dodatkowe kilogramy i najważniejsze – pomyśl o swoim zdrowiu!

Dodaj komentarz